شیرینگ پک

دستگاه استرچ پالت چیست؟

دستگاه استرچ پالت

استرچ پالت که نام لاتین آن stretch pallet  می باشد. استرچ به معنی پوشش دادن شئی، یا کش دادن می باشد و پالت وسیله ای است که عموما از جنس چوب است اما از فلز و پلاستیک هم ساخته می شود. از پالت جهت جابجایی بار و کالا استفاده می شود. برای این منظور از ابزارهایی نظیر جک ها، لیفتراک، شبکه برقی نیز استفاده می شود. دستگاه استرچ پالت یا دستگاه پالت پیچ که کمتر از 2 دهه از طول عمر آن نمیگذرد نوعی از دستگاه بسته بندی است که توسط نایلون استرچ یا همان پلاستیک استرچ که قابلیت کشسانی بالایی دارد توسط دستگاه استرچ پالت به دور پالت پیچیده میشود و یکی از مقرون به صرفه ترین روش بسته بندی پالت به حساب می آید.

دستگاه استرچ پالت و دستگاه شیرینگ پالت

دستگاه استرچ پالت و دستگاه شیرینگ پالت 2 نوع از پرفروش ترین دستگاه های بسته بندی پالت می باشند. دستگاه پالت پیچ می تواند بوسیله فیلم استرچ بسته بندی پالت را انجام دهد و دستگاه شرینگ پک پالت بوسیله حرارت و با استفاده از فیلم شیرینگ پالت ها را بسته بندی نماید. دستگاه پالت نسبت به دستگاه شیرینگ پالت بسیار ارزان می باشد. دراکثر کارخانه های تولیدی محصولات مختلف به ویژه محصولات غذایی، شرینگ و بسته بندی پالت ها با اندازه و سایزهای متنوع بسیار حائز اهمیت می باشد . چونکه درجابجایی محصولات احتمال آسیب دیدن محصولات وجود دارد، بسته بندی به شکل استرچ پالت مناسب ترین روش جهت جلوگیری از آسیب دیدن محصول در برابر هرگونه ضربه احتمالی می باشد.

حتما بخوانید!!
شیرینگ حرارتی درب بطری

انواع دستگاه های استرچ پالت عبارتند از:

دستگاه مدل فرودگاهی

دستگاه دروازه ای(دکل گردان)

دستگاه صفحه گردان

تفاوت انواع استرچ پالت ها در چیست؟

از نظر ماهیت و نوع کار کردی هر 3 مدل یکی میباشند یعنی کارکرد بر مبنای پیچش سلفون به دور محصول. در مدل دروازه ای با 2 مدل دیگر تفاوت دارد به این شکل که دکل محصول به دور پالت میچرخد، دقیقا برعکس مدل صفحه گردان که محصول حول محور خود به گردش در می آید.

در مدل صفحه گردان محدودیت در ابعاد پالت و همچنین وزن پالت وجود دارد، در مدل دکل گردان هیچگونه محدودیتی از نظر وزن وجود ندارد چون اصلا پالت با دستگاه در تماس نیست. محدودیت در ابعاد هم در مدل های دکل گردان به راحتی قابل تغییر در طراحی می باشد.

تیراژ بسته بندی در مدل های دکل گردان بسیار بیشتر از مدل های ضفحه گردان می باشد. اصلی ترین نکته در مورد این 2 مدل استرچ پالت این نکته است که در مدل صفحه گردان به دلیل تماس محصول با صفحه دستگاه در صورت عدم رعایت نکات اصطحلاک بالایی بوجود خواهد امد. ولی در مدل دروازه ای چون هیچ تماسی وجود ندارد راندمان و عمر مفید بالایی دارند.

دستگاه استرچ پالت

دستگاه استرچ پالت چه ویژگی هایی دارد؟

استهلاک پایین

بسته بندی با مواد اولیه ارزان

مصرف انرژی کم

اشغال جای کم

سلفون کشی سریع

مناسب برای پالت و قطعات سنگین و حجیم

بسته بندی قطعات طویل نظیر لوله ها، رول های کاغذ

بسته بندی و پالت های کاشی

به دلیل اینکه فیلم استرچ به دور محصول کشیده می شود محصول در برابر ریزش باران محافظت می شود.

حتما بخوانید!!
مزایا و معایب استفاده از فیلم شیرینگ در بسته بندی محصولات

بسته بندی تعداد زیادی کارتن به روی یکدیگر

بسته بندی کیسه های سیمانی روی یکدیگر

کنار هم قرار دادن بلوک و قطعات سیمانی به روی پالت

محافظت محصول در برابر گرد و غبار

نحوه کارکرد دستگاه

پالت محصول را برروی صفحه گردان دستگاه قرارداده و لبه ی نایلون استرچ را به یک قسمت از پالت متصل مینماییم . سپس دستگاه استرچ را استارت کرده تا سیکل استرچ انجام گیرد. لازم به ذکر است که در داخل تابلو برق از دو عدد تایمر استفاده شده که یکی برای تنظیم مکث استرچ قسمت پایین پالت و دیگری برای تنظیم مکث استرچ قسمت بالای پالت می باشد. که متخصص های فنی ما به شما بعد از خرید آموزش خواهند داد.

استرچ پالت در کجاها استفاده می شود؟

تولید کنندگان آب معدنی, کارخانه جات دوغ, نوشابه, رب,  و اکثر محصولات در خصوص صنایع غذایی… در صنعت ساختمان مانند: گچ, سیمان, آجر و انواع مشابه … در صنعت سیم و کابل با دستگاه پالت کابل های حجیم را سلفون کش نموده تا سهولت جابجایی امکان پذیر شود.

در صنعت خودروسازی و قطعات خودرو که قطعه سازان استفاده بهینه ای از استرچ پالت در این صنعت می کنند و راحتی بسته بندی هر قطعه در هر اندازه و ابعادی یه صورت اتوماتیک و یا دستی می توانند انجام دهند.

خرید دستگاه استرچ پالت

این مجموعه با داشتن کارشناسانی در خصوص فروش دستگاه استرچ پالت و مشاوره رایگان میتواند با استفاده از دانش تجهیز نمودن کارگاه, کارخانه جات, و حتی بنگاه های کوچک و زود بازده راهنمای خوبی برای مشتریان خود باشد. چنانچه در خصوص قیمت دستگاه شیرینگ پک و استرچ پالت از شایان صنعت سوالی در ذهن شما ایجاد شده است با مشاورین ما در تماس باشید.

حتما بخوانید!!
کدام فیلم شیرینگ برای محصولات شما بهترین است؟

 

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *