دسته‌بندی نشده

لیبل شرینک اسلیو

لیبل شرینک اسلیو یک نوع لیبل بسته بندی است که قابلیت پوشاندن کل ظرف محصول را دارد. لیبل شرینک اسلیو می تواند به شکل ظرف محصول در بیاید.

 

لیبل شرینک اسلیو چیست؟                               

لیبل شرینک اسلیو یکی از پرطرفدارترین انواع لیبل است که با به‌کارگیری پلی الفین‌ها، علاوه‌ بر انعطاف‌پذیری، زیبایی و آب‌بندی درب ظروف، از نظر محیط‌ زیستی نیز کارآمد و مؤثر است، زیرا هنگام بازیافت ظروف به راحتی از محلول بازیافت، جدا می شود.

لیبل‌های شرینک از جنس فیلم پلی‌الفین تا 65 درصد شرینک می‌شوند و بدین ترتیب به‌نرمی کل سطح انواع بطری و شیشه‌های پیچ و تاب‌دار را می‌پوشاند.

 

انواع لیبل شرینک اسلیو و کاربرد آن

تمام بدنه و درب

در این نوع  لیبل شرینک، غلاف طوری بریده می شود طول آن به اندازه ارتفاع بطری است. این غلاف درب بطری را نیز فرا می گیرد. پس از از عملیات حرارت دهی، بطری به طور کامل درون این غلاف قرار می گیرد. بدین ترتیب بسته بندی شکیلی ایجاد می شود. لیبل شرینک اسلیو شیشه‌های نوشیدنی همچون بطری‌های نوشابه و انواع شربت‌ها از موارد کاربرد غلاف تمام بدنه و درب  است.

 

تمام بدنه

در لیبل شرینک اسلیو از نوع تمام بدنه همان طور که از نامش پیداست، تمام بدنه ظرف و بطری منهای درب آن درون غلاف قرار می گیرد. بسیاری از ظروف شیشه ای و بطری های پت به وسیله این روش غلاف گذاری می شوند.

تمام بدنه

وسط

یکی از پر استفاده ترین نوع در لیبل شرینک اسلیو، فرم وسط می باشد. از این نوع لیبل بیشتر به منظور درج مشخصات کالا و نقش و نگار طراحی شده استفاده می‌شود. بنابراین این نوع لیبل چندان جنبه محافظت از کالا را ندارد. یکی از بهترین کارهایی که می‌توان به بطری‌های تک‌رنگ و ساده جلوه‌ای زیبا داد، بدون شک لیبل شرینک اسلیو وسط است.

 

درب

این روزها برای پلمپ کردن درب ظروف نیز از لیبل شرینک استفاده می کنند. در این حالت که خیلی هم مرسوم شده، غلاف تنها به دور درب ظرف انداخته می‌شود و بعد از عبور از تونل حرارتی درب آن آب‌بندی می‌شود. شیشه‌های شیر و بطری های سس نمونه‌های از لیبل شرینک اسلیو از نوع درب هستند.

 

بسته‌بندی چند تایی     

گاه به وسیله لیبل شرینک اسلیو چند محصول را به صورت پک و یا بسته های چندتایی بسته بندی می کنند.

معمولا در این روش روی هریک ظروف، برچسبی حاوی مشخصات محصول چسبانده می شود. بدین سبب ویژگی کالا معرفی می شود و در نهایت چند ظرف به صورت یکجا شرینک می شوند.

حتما بخوانید!!
دستگاه شیرینگ آب معدنی

 

ویژگی های لیبل شرینک اسلیو

زیبایی بصری

روی لیبل شرینک اسلیو هر نقشی که موردپسند باشد، قابل طراحی است. لذا به کمک این طرح ها می توان جلوه زیبایی به محصول بخشید. با همه گیر شدن طرح های عجیب و پیچیده در طراحی بسته بندی کالاهای مختلف مخصوصا در بخش صنایع غذایی لیبل های موسوم به شرینک‌اسلیو جای خود را هرچه بیشتر در صنعت بسته بندی باز کرده اند.

امروزه انواع بسته بندی های شرینک‌اسلیو را میتوان در قفسه فروشگاهها و بر روی قوطی‌ها و بطری‌ها و ظروف موادغذایی در رنگ ها و مدلهای مختلف پیدا کرد. آنها اغلب براق، رنگی و انعطاف پذیر هستند و تقریبا میتوان گفت برای استفاده از آنها هیچ محدودیتی وجود ندارد، از چاپ طرح های پیچیده با رنگهای خاص گرفته تا پوشاندن انواع قوطی و جعبه با اشکال مختلف مثل کروی و چند ضلعی که از ویژگیهای منحصر به فرد شرینک‌اسلیو هاست.

زیبایی بصری

محافظت از نور خورشید

لیبل شرینک اسلیو علاوه بر ایجاد ظاهری زیبا در محصول، در بسیاری از موارد نقش محافظت کالا را نیز بر عهده دارد. به طور مثال در برخی از ظروف حاوی نوشیدنی به هنگام قرار گرفتن در مقابل اشعه UV خورشید، زمان بهره بری از آن ها بسیار کم خواهد شد. به همین دلیل تولید کنندگان به منظور افزایش طول دوره استفاده از این نوع محصولات، از پوشش لیبل شیرینک اسلیو با لایه محافظتی UV بهره می برند.

 

زمان کوتاه عملیات

از لحظه ی برش لیبل تا زمانی که غلاف روی ظرف قرار می گیرد و ظرف از تونل عبور می کند سی ثانیه طول می کشد. این سی ثانیه زمان انجام عملیات لیبل گذاری می باشد. البته در دستگاه لیبل شرینک اتوماتیک این زمان به یک سوم کاهش می یابد.

 

ارزان قیمت بودن

رول های قابل استفاده برای لیبل شرینک اسلیو برخلاف کارایی و زیبایی قیمت چندانی ندارند. از دیگر ویژگی رول ها این است که با یک بار سفارش می توان نقوش مورد نظر را روی آن ها چاپ نمود و با توجه به تولید متراژ های بالایی خریداری نمود. از طرفی این رول ها تاریخ انقضا ندارند. لذا اگر اتفاق خاصی برای آنها روی ندهد، سال ها قابل استفاده هستند.

 

قابلیت وکیوم و پلمپ کردن

در بسته بندی بعضی از محصولات همانند سس مایونز باید از طراحی خاصی بهره گرفت. در این صورت باز شدن درب محصول مشخص می شود. از دست خوردگی محصول جلوگیری به عمل می آید.

برای همین منظور می توان غلاف لیبل شیرینگ اسلیو را در بخش درب بطری و ظروف مورد استفاده قرار داد.

حتما بخوانید!!
کاربرد سیم ارت چیست؟

 

لیبل های شرینک اسلیو به چه روشی چاپ می شوند؟

لیبل شرینک اسلیو در ایران  معمولا به کمک فلکسو عرض کم ، فلکسو واید وب و یا روتوگراوور چاپ می‌شوند. البته روش های دیگری همچون افست و دیجیتال وجود دارند. اما این روش ها کمتر در ایران مورد استقبال  قرار می گیرند.

به منظور جلوگیری از در دسترس بودن مرکب و یا خدشه دار شدن چاپ به هنگام جابه جایی محصول، از روش چاپ زیر استفاده می کنند. در این روش مرکب بین ظرف محصول و متریال چاپی قرار می گیرد. در نتیجه این لیبل ها در برابر خراش مقاوم بوده و از سطح بهداشت بسیار بالایی برخوردار خواهند بود.

 

لیبل شرینک اسلیو بر روی چه متریالی چاپ می شود ؟

با توجه به کیفیت چاپ و همچنین تعداد محصول قرار داده شده در یک بسته بندی شرینک بین متریال های چاپ با یکدیگر تفاوت وجود دارد. سریال هایی همچون پی وی سی و یا پی جی جزو معروف ترین متریال های مورد استفاده در ایران است. از متریال هایی مانند ال دی فیلم یا پتسی و یا پی اس در کشورهای دیگر استفاده می شود.

 

لیبل شرینک اسلیو به چه صورتی روی محصول قرار می‌گیرد؟

لیبل شرینک اسلیو به روش اتوماتیک و یا دستی بر روی محصول قرار می گیرد و پس از طی کردن تونل بخار داغ یا هوای داغ، دور محصول جمع می شوند.
لیبل شرینک اسلیو به چه صورتی روی محصول قرار می‌گیرد؟

 

از لیبل‌ شرینک اسلیو در چه محصولاتی استفاده می‌شود ؟

از لیبل‌ شرینک اسلیو در بسیاری از محصولات استفاده می‌شود. ایجاد جلوه‌های بصری در شرینک اسلیو، کمک شایانی به فروش محصول می‌کند که می‌توان ازآن بهره‌بسزایی برد.‌

رفته‌رفته این محصول به دلیل خصوصیات منحصر به‌فردش مانند :انعطاف‌پذیری، سبکی، سهولت استفاده و قیمت مناسب در صنعت بسته‌بندی جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده است. مثلا در صنایع آرایشی و بهداشتی روی  ظروف شامپو و مایع ظرف شویی استفاده می‌شود.

در صنایع غذایی برای ظروف شیرکاکائو و ظروف سس بسیار استفاده می‌شود. در صنایع دارویی برای ظروف دارو و محلول‌ها بسیار استفاده می‌شود. گرچه بیشترین کاربرد لیبل شیرینک اسلیو در بطری‌ها و شیشه‌هاست، اما در محصولاتی چون قوطی، کنسرو و جعبه‌های کوچک نیز کاربرد دارد.

از لیبل‌ شرینک اسلیو در چه محصولاتی استفاده می‌شود ؟

لیبل‌ شرینک اسلیو چگونه طراحی می‌شوند ؟

برای طراحی لیبل‌های شرینک اسلیو از نرم افزار طراحی عمومی همچون ایلستریتور و یا به کمک برنامه های تخصصی تر مانند اسکو استودیو بهره می گیرند.

برتری طراحی در اسکو استدیو نسبت به ایلستریتور نمایش همزمان به هنگام طراحی است. این ویژگی سبب می شود تا به هنگام تغییر شکل آبجکت ها به کمک اسکو استدیو بتوان به راحتی آن ها را اصلاح کرد.

حتما بخوانید!!
دستگاه شیرینگ کابینی

 

نحوه کار دستگاه اسلیو شرینک به چه صورت است ؟

در ابتدا لیبل شرینک اسلیو طراحی شده، روی محصول چاپ می شود و  سپس در داخل اسلیو شرینک قرار می گیرد . پس از آن ظروف موردنظر روی نوار نقاله ای که در دستگاه وجود دارد، به حرکت در می آید .

به منظور قرار گرفتن درست اسلیو یا لیبل های بسته بندی به دور هر محصول ، چشمی و سنسور در دستگاه اسلیو شرینک کار گذاشته شده است .از طرفی رول تیوب شرینک در خط تولید باز شده و در اندازه مناسب برش داده می‌‌شود.

نحوه کار دستگاه اسلیو شرینک به چه صورت است ؟

پس از طی کردن چشمی، مقداری از غلاف لیبل شرینک اسلیو به دور ظروف انداخته می شود. پس از آن لیبل ها با عبور از تونل شرینک، حرارت دیده و دچار انقباض می شوند و دور محصول را می پوشانند. تمامی این مراحل در چند ثانیه رخ می دهد.  در نتیجه محصولی زیبا و مشتری پسند وارد بازار می شود.

در تونل شیرنگ حرارت با المنت و یا گاز مبادله می شود. البته درجه حرارت تونل توسط ترموستات کنترل می گردد.

برای بسته بندی های پلاستیکی PVC  یا PET  لیبل شیرینک اسلیو با متریال شیشه ای با نمای ۳۶۰ درجه استفاده می شوند و با توجه نوع متریال مصرفی با قرار گرفتن در حرارت مناسب متناسب با شکل بسته بندی در می آیند .

فیلم شرینک لیبل اسلیو از پلاستیکی نازک چاپ شده ساخته می‌‌شود.

این لیبل که در اثر گرما جمع می شود به صورت تیوب دور یک مغزی پیچیده می شود .

در لیبل شرینک اسلیو عرض و ارتفاع بسیار مهم است. برای به دست آوردن عرض لیبل،دور قسمت حجیم تر ظرف اندازه گرفته می شود.

اندازه گیری ارتفاع لیبل نیز با توجه به میزان ارتفاع مورد نظر برای لیبل گذاری به دست می آید. به بیان دیگر ارتفاع لیبل بستگی به این امر دارد که چه مقدار از ظرف را بخواهیم لیبل گذاری کنیم؟

طول رول ها نیز بنا به سفارش مشتری از 400 تا 1000 متر تولید می شوند .

 

سخن پایانی

چنانچه برای کسب و کارتان نیاز به دستگاه شیرینگ پک داشته باشید، می توانید روی کارخانه شایان صنعت حساب کنید. این شرکت با به کار گیری متخصصان مجرب اقدام به تولید بهترین و بروزترین دستگاه شیرینگ کرده است.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *