شیرینگ پک

شیرینگ حرارتی درب بطری

شیرینگ حرارتی درب بطری

شیرینگ حرارتی درب بطری با توجه به نحوه استفاده از آن، می توان به صورت سراسری و یا فقط روی درب بطری مورد استفاده قرار گیرد. همان طور که از نام شیرینگ حرارتی درب بطری پیداست، از آن برای مسدود کردن درب فرآورده بهره برداری می شود.

 

شیرینگ حرارتی درب بطری چیست؟

شیرینگ حرارتی درب بطری پوششی است که تنها به دور درب محصول انداخته می شود. لیبل شیرینگ در واقع قشایی نازک و پلاستیکی است که در اثر حرارت جمع و به دور کالای مورد نظر پیچیده می شود. نحوه بسته بندی محصولات با شیرینگ بدین صورت است، که پس از حرکت دادن و هدایت محصول از تونل حرارتی دستگاه شیرینگ پک درب کالا مسدود و پلمپ می شود.

به علاوه می توان برای باز کردن راحت تر درب بطری، به آن یک آژدار نازک نیز اضافه کرد. جالب است بدانید که شیرینگ پک حرارتی بطری را علاوه بر درب می توان روی بدنه محصول نیز قرار داد. وجود شیرینگ حرارتی درب بطری نقش مهم و موثری را در هنگام خرید محصولات بطری ایفا می کند. چرا که وجود این نوع بسته بندی موجب می شود تا از ورود هوا و نیز گرد وغبار به داخل بطری جلوگیری شود. به همین دلیل این نوع بسته بندی در صنایع غذایی، بهداشتی، دارویی و… بسیار پر کاربرد است.

 

نحوه کارکرد لیبل شیرینگ حرارتی

بخشی از لیبل شیرینگ بسته به اندازه مورد نیاز برش داده می شود. سپس با توجه به نوع محصول دور کل محصول یا فقط بخشی از آن شیرینگ می شود. به طور مثال شیرینگ حرارتی درب بطری همان طور که از نام آن پیداست، تنها روی درب بطری قرار می گیرد. عملیات قرار دادن غلاف ممکن است به صورت دستی و یا خودکار صورت بگیرد. پس از این کار محصول مورد نظر به کمک نوار نقاله به داخل کوره حرارتی هدایت می شود. طول این کوره بین دو تا سه متر است. بدین ترتیب به واسطه حرارت دهی، شیرینگ درب بطری جمع می شود. این لایه از شیرینگ همانند یک پوشش تمام یا بخشی از محصول را در بر می گیرد.

حتما بخوانید!!
بهترین فیلم شیرینگ برای بسته بندی مواد غذایی چیست؟

جالب است بدانید که به کمک هوای داغ، اشعه مادون قرمز و نیز تونل های بخار از جمله روش های شیرینگ می باشند. البته میزان منقبض شدن فیلم و یا فیلم شیرینگ با توجه به جنس و کیفیت آن متفاوت است.

 

کاربرد شیرینگ حرارتی درب بطری

در بسیاری از فرآورده های نوشیدنی همانند بطری آب معدنی از شیرینگ حرارتی درب بطری استفاده می شود. این مدل از شیرینگ کردن بطری بسیار مورد قبول واقع شده است. دستگاه شیرینگ حرارتی درب بطری مجهز به تشخیص پر قدرت خطاگیر و یا عیب یابی می باشد. لذا به کمک نشانه هشدار، مشکلات و خطا هایی را که در موقع عملیات شیرینگ به وجود می آید، را به اطلاع گرداننده می رساند. این کار موجب می شود تا رفع سریع مسئله، ضایعات کمتری به هنگام تولید ایجاد شود.

دستگاه های شیرینگ حرارتی درب بطری در دو طرح خودکار و نیمه اتوماتیک وجود دارد. البته می توان گفت که این دو طرح برای سایر دستگاه شیرینگ نیز وجود دارد.  خوب است بدانید که در این نوع از دستگاه شیرینگ، به واسطه حرارت دادن و یا با تولیدگر بخار در داخل تونل بخار (در صورت لزوم) عملیات صورت می گیرد. از دیگر مسائلی که در شیرینگ شدن مطرح می شود می توان به سرعت شیرینگ اشاره کرد. سرعت دستگاه شیرینگ درب بطری بنا به توجه به اندازه ظرف، ارتفاع موردنظر برای برچسب زدن و نیز میزان حرارت دادن درب بطری و محل نصب آن را تا ۱۵۰۰۰ واحد در ساعت تنظیم کرد.

میزان درجه ی گرمای تابش شده به این نوع از درب ها به جنس آن‌ ها بستگی دارد. همچنین انرژی حرارتی موجود در تونل دستگاه لیبل شیرینگ به واسطه برق، گاز یا بخار مهیا می شود. قطر رول پلاستیکی پی وی سی که روی درب بطری قرار می گیرد، بین سی و پنج تا هشتاد میکرون است. بر چسب های حرارتی یا پوشش ها به نوعی رشته های لوله ای پلیمری هستند که با به کار بردن گرما در حدود یک ثانیه کوچک می شوند و در اطراف فرآورده ها جمع آوری می شوند.

حتما بخوانید!!
کاربرد دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

 

 سایز و وزن نایلون شیرینگ حرارتی

شاید جالب باشد بدانید که نایلون شیرینگ در سایزهای مختلفی تولید می شود. البته سایز و وزن این نایلون ها با توجه به سفارش مشتری تولید می شود. بنابراین سایز و وزن آنها عمدتا به صورت اختصاصی می باشد.لذا اندازه نایلون  با توجه به خواست متقاضیان متغییر می باشد. نکته قابل توجهی که شاید ذکر آن خالی از لطف نباشد این است که، ضخامت نایلون شیرینگ می تواند تا دویست میکرون نیز برسد. همچنین عرض آن تا صد و بیست سانتی متری هم وجود دارد.

هنگامی که شما از نایلون شیرینگ استفاده می کنید، باید در نظر داشته باشید که به منظور حفاظت بهتر در برابر برخورد ضربه باید از چند لایه نایلون شیرینگ  استفاده نمایید. نایلون شیرینگ حرارتی درب بطری در رنگ های مختلف تولید می گردد. از طرفی این نایلون ها بسیار منعطف و قابل شکل دهی می باشند. بنابراین به راحتی می توان در درجه حرارت بالا برای وکیوم کردن اجناس از آن استفاده نمود. لازم به ذکر است که در وکیوم اجناس حساس باید از نایلون ضخیم تر استفاده کرد.

 

انواع نایلون شیرینگ حرارتی

نایلون شیرینگ حرارتی دارای انواع متفاوتی می باشد. همان طور که پیش تر گفته شد، از نایلون حرارتی برای شیرینگ کردن بخشی یا تمام یک محصول استفاده می شود. اما در مورد بطری های نوشیدنی بیشتر از شیرینگ حرارتی درب بطری استفاده می شود.

 

لیبل شیرینگ pvc

لیبل شیرینگpvc ، از جمله پرمصرف ترین نوع نایلون برای بسته بندی یا روکش کردن روی محصولات خوراکی ، بهداشتی و …  می باشد. این نوع از پلاستیک در دمای بالای 20 درجه سانتیگراد شیرینگ ( دور محصول جمع می شود ) می شود. یکی از بهترین مثال هایی که برای این نوع لیبل می توان زد، لیبل حرارتی درب بطری نوشابه  یا آب معدنی است.

حتما بخوانید!!
چگونه دستگاه شیرینگ پک مناسب برای کار خود را انتخاب کنیم؟

 

رول شیرینگ pof

واژه Pof  مخفف polyolefin است. این نوع رول بسیار بهداشتی بوده و از نمونه  pvcنرم تر می باشد.  این نوع شیرینگ برای لوازم بهداشتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 

نایلون حرارتی شفاف

از نمونه های دیگر پلاستیک های حرارتی که با ضخامت کم تولید می شوند، می توان به پلاستیک حرارتی کنترل تلویزیون و یا پاکت سیگار اشاره کرد. در این نوع از نایلون ها هیچ چاپی صورت نمی گیرد. لذا از شفافیت بسیار بالایی  برخوردار است.

 

قیمت سلفون شیرینگ

متاسفانه از آن جایی که شرایط اقتصادی در کشور ما از ثبات خوبی برخوردار نیست،قیمت اولیه مواد دائما در حال تغییر است. لذا برای دریافت قیمت باید با شرکت مورد نظر تماس حاصل فرمایید. البته معمولا قیمت گذاری ها برحسب قیمت مواد اولیه پتروشیمی تعیین می شود.

 

 سخن پایانی 

در دنیای پیشرفته امروز که بهداشت یک فاکتور اساسی در تولید هر محصولی به شمار می رود، شیرینگ کردن تولیدات از جمله کارهای اساسی به شمار می آید. لذا اگر شما نیز در کسب و کارتان نیاز به شیرینگ کردن محصولات خود دارید، می توانید روی شرکت شایان صنعت حساب کنید.

این شرکت با بیش از نیم قرن سابقه و با به کار گیری تیمی مجرب انواع دستگاه شیرینگ پک را تولید می کند. اگر شما برای کسب و کارتان نیاز به دستگاه شیرینگ دارید، می توانید روی دستگاه های شیرینگ پک شایان صنعت حساب کنید. لازم به ذکر است که این شرکت دستگاه شیرینگ حرارتی درب بطری را نیز تولید می کند.

 

 

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *