شیرینگ پک

دستگاه شیرینگ تونلی

دستگاه شیرینگ تونلی به دلیل نداشتن تفکیک دوخت ، سرعت بسیار بالایی را نسبت به طرح دستگاه کابینتی دارد. مورد استفاده این نوع دستگاه شیرینگ در موسسه های صنعتی است. شیرینگ تونلی حائز محفظه های پخت شیرینگ پک است. به علت این که این محفظه از مهم ترین قسمت های اصلی این دستگاه به شمار می‌ رود دیواره های آن برای اجتناب از بر باد رفتن گرما توسط پشم سنگ عایق کاری می‌ شود.

به دستگاه های جعبه بندی که یک پوشش تونل مانند را دارد , کالا ها را در این تونل با فناوری شیرینگ بسته بندی می‌کند , دستگاه شیرینگ پک تونلی گفته می‌شود. ابتدا کالا ها یا محصولات به وسیله واحد شمارش یا فیلم شیرینگ پوشانده شده و بعد به داخل تونل هدایت می‌شوند ، با بهره وری از حرارت گرمایی در درون تونل و بعد از عبور کردن این بسته ها از آن ، عمل شیرینگ و بسته بندی اعمال گرفته میشود.

 

هم چنان علاوه بر متشکل های کم حجم و کوچک ، در کارخانه های بزرگ نیز برای جعبه بندی محصولات نیز به کار گرفته میشود ، کارکرد این دستگاه شیرینگ تونلی به دو حالت اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک می‌باشد. برای بسته بندی سریع در تعداد نسخه بسته بندی بالا باید از نوع اتوماتیک این نوع از دستگاه ها را مهیا کرد.

از آن جا که شیرینگ پک جعبه بندی مطلوب است، از روی آن فرآورده ها به خوبی قابل مشهود هستند و این بزرگترین مزایای روش شیرینگ این است , با این نوع از دستگاه شیرینگ پک محصولات در کنار هم قرار گرفته میشوند و با جا به جا کردن آن ها به سهولت انجام داده می شود. برای مراعات بهتر و بیشتر بهداشت در لوازم بهداشتی، شوینده ها و مواد خوراکی از شیرینگ پک استفاده می شود. همان طور که گفته شد دستگاه شیرینگ پک تونلی معروفترین نوع دستگاه شیرینگ می‌باشد.

حتما بخوانید!!
6 دلیل که شما به یک دستگاه شیرینگ پک نیاز دارید

 

دستگاه شیرینگ تونلی تمام اتوماتیک

در ابتدا قبل از توضیح دستگاه شیرینگ تونلی تمام اتوماتیک به نیمه اتوماتیک آن می پردازیم:

برای تولیدکنندگان منبسط که در حال توسعه هستند استفاده میشود که نیاز به عملکرد بالایی داشته و چگونگی بسته شیرینگ برای آن ها حائز اهمیت است. دستگاه بسته بندی شیرینگ پک تماما به یک متراکم کننده نیاز داشته که برای جنبش جک تیغ برش شیرینگ مورد استفاده قرار گرفته میشود.

اما وقتی موضوع شرکتهای بسیار بزرگ در میان میاید همانند آب معدنی دماوند یا بیشتر شرکت های سرامیکی و آجر نمایی که میزان وزنی آن برابر ۵۰ کیلو گرم به بالا برای هر بسته مورد توجه قرار گرفته میشود در این مواقع اپراتور به هیچ عنوان توان جا به جایی محصول به دفعات را ندارد به خاطر همین نوعی دستگاه شیرینگ پک لازم است که:

۱)توانایی این را داشته باشد که با خروجی دستگاه پیش متصل شود که در زمان خروج محصول از دستگاه قبل به صورت خودکار وارد سیستم دستگاه شیرینک شود.

۲)بتواند با دستگاه های انبار گردانی خروجی هم تراز شود تا در زمان در آمدن محصول بارگیری شده به طور اتوماتیک صورت گرفته شود زیرا محصول بسیار سنگین و شکننده است مخصوصا سرامیک و آجر که در صورت سازگار نبودن با دستگاه خروجی سبب آسیب جدی مالی و یا جسمی به کاربر میشود

این نوع دستگاه حائز سیستم کنترل کننده اتوماتیک یا برنامه منطق کنترلر (کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی) میباشد که همه کنترل آن رفتار نگاری می باشد

همه انواع دستگاه های شیرینگ پک که در مطلب بالا توضیح داده شد مطلوب است این موضوع را در اختیار داشته باشید , تمامی این انواع حائز دو سر شاخه اصلی هستند که دوخت باز و دوخت بسته که به اصطلاح دوخت L نام دارند. دوخت باز همانند بسته آب معدنی و دوخت L مانند جعبه ماسک و شانه تخم مرغ میباشد.

حتما بخوانید!!
دستگاه شیرینگ پک مدلpw-700

نحوه کارکرد این نوع دستگاه به صورت گاز سوز

همان طور که در مطلب بالا گفته شد در باب روش کار دستگاه شیرینگ تونلی توضیح داده شد که محصولات پس از قرار گیری در فیلم پلاستیکی و نایلون به اتاق گرم فرستاده می شوند تا با بهره گیری از گرما نایلون به محصولات چسبیده شود. در این شرایط , طرح های گاز سوز از مشعل های گازی برای تولید گرما بهره برداری می شود.

و به طور معمول اغلب طرح هایی که فقط از این نوع گازها استفاده می کنند ، طرح های نیمه اتوماتیکی هستند. که زیرا طرح های اتوماتیک حتی اگر برای حرارت گرما نیز از گاز استفاده کنند ، باز هم برای ایجاد جنبش در تسمه ی نقاله به توانایی برق نیاز خواهند داشت.

  • همه تسمه نقاله ها و جزء های پُر تحرک این سیستم باید به شکل هر روز بررسی دقیق شوند. و به دلیل قرار گیری در اعراض گرما امکان این را دارد که مدت طول عمر این قطعه ها به طرز چشم گیری کم و کسری داشته باشد.
  • طریقه کار سیستم شیرینگ تونلی بسیار آسان و راحت است و به همین خاطر به کاربر های حرفه ایی و با تجربه کامل احتیاجی نیست.
Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *