شیرینگ پک

شیرینگ پک حرارتی چیست؟

شیرینگ پک حرارتی

دستگاه بسته بندی شیرینگ یا شیرینگ پک حرارتی چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و در صنعت و کارخانجات روش های بسته بندی هم ارتقا یافته است. این ماده استحکام بالایی دارد در برابر پارگی و مقاومت بالا در جریان سطحی می باشد همچنین حل نمیشود. کلمه شیرینگ پک انگلیسی می باشد که با کی تغییر در  فارسی معمولا شیرینگ پک حرارتی گفته میشود. معنی شیرینگ به معنای کوچک کردن و یا کشیدن علت آن هم جمع شدن نایلون توسط حرارت می باشد و پک یعنی بسته بندی است.

شیرینگ پک با جنس پلاستیکی شفاف و نازک دور تا دور محصول یا کالای شما را می پوشاند و با حرارت دادن محصول را منقبض میکند این نوع بسته بندی را شیرینگ پک گفته میشود

روکش های حرارتی تک لایه مورد مصرف عمومی

کارایی این روکش ها و و نوار های جمع شونده لوله ها یا نوار های پلیمری هستند که پس از حرارت دادن  به مقدار لازم در محور قطری جمع می شوند. کاربرد روکش ها و نوارهای حرارتی بسیار وسیع است که به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم:

  • برای محافظت از سیم و کابل.
  • کد گذاری سیم و کابل بر اساس رنگ ها.
  • زیبا سازی اجسام با تنوع رنگی که دارد.

حفاظت مکانیکی لوله ها و یا سیم و کابل ها برای بهبود عملکرد آن ها که در اثر گرما و یا سرما از آن ها محافظت میکنند.

از شیرینگ پک حرارتی چگونه استفاده کنیم؟

نصب روکش های حرارتی و جمع شونده به این صورت است که آن را به جسم مورد نظر پیچیده و با سشوار یا حرارت دادن به آن و استحکام کالا را بالا میبرد جلوگیری از گرد و غبار ناشی از محیط بیرون پلاستیک با گرم شدن بین ( 150تا 230 درجه) به حالت محصولی که قرار است بسته بندی شود در می آید و در واقع عمل وکیوم کردن گرفته شدن حداقل هوای بین کالا و پلاستیک شیرینگ شدن را به اجرا میگذارد.

حتما بخوانید!!
مزایا و معایب در شیرینگ پک

ضریب جمع شوندگی این روکش ها 2 به 1 است یعنی بعد از حرارت دیدن قطر این روکش ها جمع میشود و دور محصول یا شئی مورد نظر را کیپ میکند. با رنگ بندی که دارد جسم یا محصول شما را شکیل تر می سازد.

انواع دستگاه های شیرینگ پک حرارتی

دستگاه های شیرینگ پک حرارتی انواع متفاوتی دارد نسبت نیاز مشتری و کارکرد آن ها تولید میشود.

سشوار صنعتی چیست؟

سشوار صنعتی وسیل های است شبیه سشوار معمولی با توان بیشتر و البته حرارت فوق العاده بالا تر هوای داغ را از خود خارج می کند. که به این دستگاه، دستگاه دستی نیز میگویند.

معمولا دو نوع دستگاه شیرینگ پک وجود دارد که این دو دستگاه مختلف است.

یکی تمام اتومات و دیگری نیمه اتومات است.

دستگاه بسته بندی شیرینگ تونلی نیمه اتوماتیک:

این دستگاه برای محصولات کوچک و نه چندان سنگین و ارتفاع دهانه سقف آن قابل تنظیم است و با دهانه دستگاه برش نیز قابل تنظیم است.

معمولاً دستگاه نیمه اتومات در صنایعی کاربرد دارد که محصولات آن ها به صورت یکسان نیست و اندازه های متفاوتی دارد.

دستگاه بسته بندی شیرینگ تونلی تمام اتوماتیک:

شیرینگ تونلی تمام اتوماتیک مخصوص بسته بندی های سنگین و کم حجم مانند بسته بندی های آب معدنی و یا جعبه های قطعات سنگین است. شیرینگ پک تمام اتومات دارای چشم الکترونیکی برای هدایت بسته ها به داخل تونل و همچنین سیستم هوشمند برش دارد ک کار را راحت تر میکند.

چه مواقعی به دستگاه تمام اتومات احتیاح پیدا میکنیم؟

برای مثال زمانی که از یک محصول تیراژ بالا تولید کرده ایم میتوانیم از این دستگاه استفاده کنیم که سرعت کار را در بسته بندی بالا میبرد و همه آن ها در یک اندازه و یکسان هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *