شیرینگ پک

کاربرد دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

افزایش روز افزون مسافرت های بین شهری و خارجی، سبب جابجایی هرچه بیشتر بار و اساسیه مسافران شده است. انتقال بار مسافران از یک طرف ، محافظت این وسایل از طرف دیگر سبب شده که پایانه های بزرگ مسافربری و فرودگاهی به دنبال تهیه استرچ پالت فرودگاهی باشند..

با افزایش مسافرت های بین شهری و خارجی ، جابه جایی اسباب و اساسیه ،بار بیشتری جا به جا می شود و موضوعی که در پایانه های مسافرتی و فرودگاهی بسیار اهمیت دارد بسته بندی وسایل مسافران است به صورتی که از آنها محافظت شود و در حین جا به جایی دچار آسیب نشوند. به همین دلیل پایانه های مسافرتی و فرودگاهی به دنبال تهیه ی استرچ پالت فرودگاهی هستند. گرچه همه افرادی که با خود بار حمل می کنند آن را بسته بندی هم می کنند، اما اغلب این بسته بندی ها استاندارد نیست و ممکن است در طول مسیر با تکان ها باز شوند و محتویات آن به بخش بارگیری بریزد و خسارت هایی به بار آورند. در ثانی ممکن است مسافران چندین بسته کوچک را همراه داشته باشند که نیاز باشد در یک بسته کنار یکدیگر قرار گیرد تا حمل راحت تری داشته باشد.

محافظت از کیف و چمدان ها در برابر آلودگی، باز شدن زیپ آن ها و خیسی و رطوبت و همچنین پلمپ کردن بارها نیز از ویژگی های خوب استرچ پیچی وسایل است.

 

مزیت های دستگاه استرچ پالت فرودگاهی

دستگاه استرچ فرودگاهی (Pallet Stretch Airport) یکی از انواع خانواده دستگاه استرچ کش است که به خاطر برخی ویژگی هایش مناسب مکان های مسافری و بارگیری است. در زیر به برخی از قابلیت های بارز این نوع دستگاه استرچ پالت اشاره شده است:

  • اندازه و ابعاد دستگاه استرچ پالت فرودگاهی کوچک تر شده تا به راحتی در مکان های مختلف ترمینال و فرودگاه مستقر شود. به دلیل اندازه و وزن کم به این ماشین مینی استرچ نیز گفته می شود.
  • وجود چرخ در زیر دستگاه استرچ پالت فرودگاهی سبب چالاکی هرچه بیشتر آن شده، به طوری که با توجه به محل مسافران و بارهایشان می تواند به سرعت در محل های مربوطه استقرار یابد.
  • وجود دو میله عمودی قابل تنظیم بر روی صفحه گردان دستگاه باعث شده چمدان، ساک و بسته های سبک وزن در هنگام چرخش و استرچ شدن به بیرون پرتاب نشوند.
  • این دستگاه حداقل صدا را تولید کرده و بسیار نرم کار می کند. تنظیم مقدار شل و سفتیفیلم استرچ و مقدار دور صفحه گردان از دیگر امکانات این ماشین است.
حتما بخوانید!!
بهترین فیلم شیرینگ برای بسته بندی مواد غذایی چیست؟

 

کاربرد استرچ پالت

  • مهمترین کاربرد دستگاه استرچ پالت فرودگاهی در صنایع تولیدی ساختمانی است چرا که در این صنعت کاربرد استرچ پالت از اهمیت بالایی برخوردار است که مانند عایق عمل میکند به دلیل جلوگیری از نفوذ رطوبت در آن باعث حفظ مصالح میشود.
  • یکی دیگر از صنایعی که کاربرد استرچ پالت دارای اهمیت است کارخانه های مواد غذایی هستند که  بدلیل استفاده از جعبه های کارتنی بسیار آسیب پذیر هستند و با کاربرد استرچ پالت میتوان به محصولات استحکام بخشید و از آن ها محافظت کرد.
  • کاربرد استرچ پالت در کارخانه ها باعث بهبود هزینه جابجایی و حمل نقل میشود و باعث افزایش سرعت در بسته بندی مواد می­شود.

 

برخی معایب و مزایای استرچ پالت فرودگاهی

از آنجایی که امروزه استفاده از انواع استرچ پالت ها نیاز هر صنایعی است از معایب آن میتوان به این نکته اشاره کرد که کاربرد استرچ پالت استفاده از انرژی برق را افزایش میدهد و باعث حذف نیروی کار انسانی میشود.

از مزایای استفاده از دستگاه استرچ پالت فرودگاهی میتوان به این نکته اشاره کرد که بسته بندی شیک تری در پایان کار خواهیم داشت و با این کار فضای کمتری هم اشغال خواهد شد.

از دیگر مزایای استفاده از انواع استرچ پالت ها عدم استفاده از نیروی کار انسانی است که در نتیجه باعث افزایش سرعت عمل در خط تولید میشود.

 

بسته بندی شیک تر

به توجه به اتومات بودن دستگاه استرچ پالت فرودگاهی و دقتی که در پردازش آن تعبیه شده است با کاربرد استرچ پالت به بسته بندی شیک تر و اشغال فضای کمتری دست پیدا خواهیم کرد. بحث شکیل بودن در بسته بندی بسیار حایز اهمیت است مخصوصا در بسته بندی های مواد غذایی و آرایشی بهداشتی که عدم آسیب زدن به محصول با رعایت نکات باید انجام پذیرد.

حتما بخوانید!!
مزایا و معایب استفاده از فیلم شیرینگ در بسته بندی محصولات

 

سرعت عمل بیشتر

به کار گیری استرچ پالت ها با سرعت عمل بیشتر بسیار حایز اهمیت است به طور مثال استفاده از نوع استرچ پالت ها ، استرچ پالت فرودگاهی بدلیل محدودیت زمانی پرواز سلفون کشی وسایل و بارها باید با سرعت عمل بیشتری انجام بپذیرد و یا در کارخانه های مواد فاسد شدنی استرچ کشی باید با سرعت انجام پذیرد که اگر این کار با نیروی انسانی انجام شود ممکن است با ضرر فاسد شدن مواد روبرو باشیم که استفاده از استرچ پالت ها میتواند در حفظ آن کمک کننده باشد.

 

لزوم وجود نیروی متخصص

در بحث فنی استرچ پالت ها همواره ممکن است در روند بسته بندی با نقایصی روبرو شویم که این کار تنها بر عهده نیروی متخصص است.

در روند بسته بندی امکان بروز مشکلات فنی وجود دارد که برای رفع مشکلات احتمالی نیازمند حضور نیروی متخصص است. طبیعی است که عدم وجود تیم یا گروه های پشتیبانی باعث اخلال در روند تولیدات کارخانه ها میشود که ممکن است باعث ایجاد ضرر مالی مخصوصا در کارخانه های تولیدی که مواد فاسد شدنی دارند بشود.

 

انواع استرچ پالت ها

استفاده از استرچ پالت ها متناسب با نیاز شرکت ها و تولید کننده ها متفاوت هستند. در این قسمت انواع استرچ پالت ها را ذکر میکنیم.

 

استرچ پالت صفحه گردان

دستگاه استرچ پالت فرودگاهی برخلاف دیگر انواع استرچ پالت ها که در صنایع و با ابعاد بالا بسیار کاربرد دارد این نوع از دستگاه تنها در فرودگاه و برای استرچ کردن وسایل در حجم پایین استفاده میشود.

استرچ پالت صفحه گردان از پر فروش ترین و پر تقاضا ترین انواع استرچ پالت ها است و بدلیل تنظیم شدن میتوان شکل های مختلفی از بسته بندی را با آن انجام دهیم.

حتما بخوانید!!
کدام فیلم شیرینگ برای محصولات شما بهترین است؟

 

استرچ پالت دروازه ای

در استرچ پالت دروازه ای که یک نوع از انواع استرچ پالت ها است که بر روی صفحه ثابت است و دستگاه به دور آن نایلون میکشد و بیشتر برای بار هایی که دارای اختلاف سایز و وزن میباشند کاربرد دارد.

 

تفاوت استرچ و شیرینگ پک

بسته بندی محصولات برای توزیع در بازار انواع و روش های متعددی دارد. امروزه شیرینگ کردن و استرچ نمودن دو روش رایج شده است.

تا اینجا مقاله اطلاعاتی را درباره دستگاه استرچ پالت فرودگاهی به دست آوردیم در این قسمت به بررسی تفاوت دستگاه استرچ پالت و دستگاه شیرینگ پک می پردازیم.

با توجه به توضیحات مختصر بالا می توان تفاوت استرچ و شیرینگ پک را اینگونه بیان کرد که:

  • دراسترچ نایلون بسته بندی دور کالا کشیده می شود. اما در دستگاه شیرینگ این نایلون داخل کوره پخته تا منقبض گردد.
  • معمولا محصولاتی که دارای شکل بسته بندی خاصی نیستند را استرچ پیچی می نمایند اما کالاهایی که شرینگ می شوند دارای بسته بندی ابتدایی هستند.
  • عموما محصولاتی که روی پالت هستند و ابعاد بزرگتری دارند را استرچ پیچی می کنند. اما در دستگاه شیرینگ پک کوچکترین بسته نیز امکان بسته بندی دارد.
  • شیرینگ کردن صرف نظر از نگه داری کالا، خاصیت زیبا سازی و تبلیغاتی محصول را فراهم می کند که در استرچ اینگونه نیست.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *