دسته‌بندی نشده

کاربرد پلاستیک شیرینگ چیست؟

از کاربرد پلاستیک شیرینگ که در اکثر نایلون های بسته بندی بر روی محصولات قرار گرفته می شود طبیعتا در صنایع های متعدد هم به کار می رود. کاربرد پلاستیک شیرینگ در واقع نوعی از همان پلاستیکی است که فرم پذیر و حساس به تغییرات در دمایی بوده که برای بسته بندی کردن از آن استفاده می شود.

در واقع شما با این نایلون محصولات خود را عایق بندی شده می کنید پس هر چه این عایق بندی کردن برای شما رایج تر باشد ، باید نایلون محکم تری تهیه کنید. جنس این نایلون از یک پلی اتیلن کم چگالی می باشد.

 

همینطور در عین حال به راستای بررسی دقیق ویژگی های نایلون شیرینگ می رویم. تا اینجای بحث متلفت شدیم که این پلاستیک برای بسته بندی کردن به کار می رود. اما باید ببینیم چه ویژگی های متداولی دارد که آن را برای بسته بندی مناسب کرده است و خصوصیات آن را می توان به صورت زیر می توان شرح داد:

  • تداوم بسیار بالا در مقابل روغن ، چربی و پیه
  • دوام در برابر اصطکاک
  • رخنه ناپذیری مرغوب در برابر نور خورشید
  • رخنه ناپذیری مطلوب در برابر مرطوب بودن
  • حائز سطح سختی کم
  • وزن کم و سبک
  • سطح ملایم بسیار خوب

این پلاستیک بسته بندی که بیشتر برای خلاء کردن محصولات متعدد به کار می رود ، همانطور که گفته شد به تغییر درجه گرمایی حساس بوده و در محدودیت های دمایی 160 تا 210 درجه سانتی گراد تغییر شکل داده و موجب بی هوا شدن محصول مد نظر می شود.

حتما بخوانید!!
کاربرد سیم ارت چیست؟

در واقع بسته بندی کردن از طریق نایلون شیرینگ پک سبب زیبا تر به نظر رسیدن محصول می شود. همچنین با چیدمان بهتر محصولات را نیز به همراه دارد. و علاوه بر این که از نشستن گرد ، غبار و خاک و ذره های معلق بر روی محصول شما جلوگیری می کند.

بهره گیری از کاربرد پلاستیک شیرینگ

امروزه در همه جای دنیا با بهره گیری از نایلون شیرینگ به منظور استفاده و بسته بندی محصولات و عایق بندی کردن آن ها متداول شده است. نام این نایلون از واژه ایی به نام شیرینگ یا همان به معنی کشیده شدن قرار گرفته شده است.

شیرینگ پک نیز نوعی بسته بندی است که پوششی از این نایلون را به دور کالا می کشد تا چنانچه علاوه بر نگهداری محصولات ، از نفوذ گرد و غبار به داخل محصولات نیز جلوگیری کند.

نایلون تونلی یا همان پلاسیتک 2 لایه ایی هم اقتصادی تر است هم به محکم بودن و تعادل بیشتر محصول مورد بسته بندی کمک می کند. دستگاه شیرینگ اتوماتیک هم پایبنده محیط زیست و طبیعت است و بدون هیچ ضرری شناسایی شده است. و علاوه بر این قابل بازگشت به طبیعت و یا محیط زیست می باشد.

همینطور در بسیاری از صنعت های دیگر در واقع این پلاستیک ها که برای بسته بندی و عایق بندی کردن محصولات متفاوت استفاده می شود ، به صورت لایه ایی روی محصولات کشیده می شود. این نایلون عایق بندی شده می تواند در برابر نور و رطوبت ضخامت داشته باشد.

و پس از کشیدن این نایلون های پلاستیکی بر روی محصولات و کالاها و تولید گرمای معین در زیر دستگاه ، سریع تر سرد می شود و به محکم کاری لازم و اولیه در می آید و همیطنور محصول یا کالای معطوف را عایق بندی می کند.

حتما بخوانید!!
دستگاه شیرینگ آب معدنی

مثلا آشنایت لازمی که شما را با کاربرد بررسی دقیق این نایلون های پلاستیک آشنا می کند ، هنگامی است که برای خریدن دلستر یا آب معدنی و یا نوشابه به یک سوپر مارکت می روید و یک پک یا جعبه یا یک بسته 6 تایی از فروشنده درخواست لازم را می کنید و آن نوشیدنی بسته بندی را به شما تحویل می دهد.

انواع نایلون بسته بندی شیرینگ پک

پلاستیک های بسته بندی شیرینگ پک که دارای نوع های متعددی هستند هر کدام نیز کاربرد متفاوتی را دارند ، اما به طور قطعی به دو دسته کلی تقسیم می شوند که عبارت اند از بسته بندی با ضخامت بسیار بالا و با روکش گرمایی روی محصولات و کالا ها تقسیم بندی می شود .

  • شیرینگ نایلونی پلاستیکی : همانطور که گفته شد این نوع از بسته بندی دارای کلفتی بسیار بالایی است و برای بسته بندی هایی همانند بسته های چندتایی آب معدنی مورد استفاده قرار گرفته می شود .
  • پلاسیتک شیرینگ پک پی وی سی: این نوع از بسته بندی دارای جنس خشک و کلفتی بسیار پایینی است که از همین رو حداکثر برای پوسته روکش دار روی صفحه ها یا دیگر نوع های بسته بندی استفاده می شود که همراه با توانایی چاپ پذیری بالا احتمال تولید یک بسته بندی جذاب را به شما می دهد .
  • شیرینگ پلی الفین : پلی الفین قاعدتا برای بالا بردن و دست یافته پی وی سی است که دارای جنسی بسیار نرم و نازک با انعطاف پذیری خیلی بالا و بسته بندی مطلوب و بهتر اما این که نازک تر است .
حتما بخوانید!!
عوامل موثر در بسته بندی شیرینگ

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *