دسته‌بندی نشده

مزیت های دستگاه شیرینگ اتوماتیک

از دستگاه شیرینک اتوماتیک به منظور بسته بندی انواع بطری و گالن، قوطی های فلزی مانند : رب گوجه، تن ماهی، کمپوت، بطری و شیشه آب معدنی و شربت و … استفاده می گردد.  استفاده از دستگاه شیرینک پک اتوماتیک از ملزومات صنایع و تولیدکنندگانی است که تولیدات انبوه دارند.

مکانیسم دستگاه شیرینگ پک تمام اتوماتیک

در دستگاه شیرینگ اتوماتیک برعکس شیرینگ پک نیمه اتوماتیک نیازی به وجود اپراتور برای کشیدن فیلم شیرینگ ، تنظیم (مرتب کردن) و فرستادن بسته ها به داخل کوره وجود ندارد.

در این نوع دستگاه شرینگ پک ، نوار نقاله بسته ها (یا ظروف، یا بطری ها و یا…) را به قسمت جلوی تیغه دوخت منتقل کرده سپس جک پارویی آنها را به داخل پرده شرینک فرستاده و تیغه دوخت و برش بصورت اتوماتیک عملیات باز کردن رول، برش فیلم و دوخت مجدد آنرا انجام می دهد.

بسته ها پس از عبور و خروج از کوره شیرینک ، مکثی چند ثانیه ای در انتهای کوره و در زیر فن خنک کننده داشته و بعد توسط نوار نقاله و یا اپراتور بر روی پالت چیده می شود.

 

کاربرد دستگاه شیرینگ اتوماتیک

در بسیاری از موارد از جمله مواد غذایی وجود بسته بندی بهداشتی ضروری است. بنابراین در کارخانه های که محصولات را به صورت انبوه تولید می کنند ، استفاده از دستگاه شیرینگ اتوماتیک بسیار کاربردی و ضروری است. از جمله این موارد می توان به پک های بسته بندی آب معدنی و دوغ اشاره کرد.

دستگاه بسته بندی شیرینگ پک اتوماتیک تونلی ، آماده به نوار نَقاله و سیستم ردیف کن است. امروزه بسیاری از کارخانه های بسته بندی بیشتر درخواست و سفارش تولید یا شیرینگ پک دو گانه سوز را می دهند.

چرا که دستگاه یا شیرینگ پک دوگانه سوز با بهره گیری از المنت های کم مصرف، سبب صرفه جویی در مصرف برق تا زیر 8 کیلو وات شده اند.

حتما بخوانید!!
لیبل شرینک اسلیو

از آنجایی که شیرینگ پک های برقی در مقایسه با نمونه های گازسوز آن از نظر مصرف برق و ایمنی بسیار منحصر به فرد تر می باشند، لذا دیگر تقاضا برای تولید شیرینگ پک گازسوز کمتر شده است.

جالب است بدانید در دستگاه های شیرینگ پک، سرویس سیستم های ردیف کن بسته به نوع آن محصول می باشند. از این رو در مورد محصولاتی همچون شیرینگ پک نوشابه که از بطری استفاده می شود، به دلیل وجود فضای خالی بالای بطری، سنسور چشمی دستگاه فعال می شود.

اما درمورد  دستگاه های شیرینگ پک کاغذی چنین ویژگی ای وجود ندارد. چرا که بین کاغذها هیچ فاصله ای وجود ندارد. لذا در این شرایط برای سیستم ردیف کن در هر رده ایی از دستگاه شیرینگ پک از سیستم شمارش گر آونگی استفاده می شود.

نحوه کارکرد این دستگاه

نحوه کارکد دستگاه های شیرینگ پک با توجه به نوع محصول طراحی شده است. به طور مثال در محصولاتی که به صورت تک کالا بسته بندی می شوند، محصول پس از قرار گرفتن روی نوار نقاله پی وی سی به واسطه وسیله گرداننده، هدایت گر به درون یک فیکسچر جک پارویی قرار انتقال داده می شود. اما در رابطه با محصولاتی که به صورت چندتایی همچون آب معدنی، نوشابه، رانی و … وضعیت متفاوت است. در بسته بندی این نوع محصول بعد از رسیدن به مرحله جک پارویی محصولات به وسیله رده کن های قرار گرفته روی نَقاله و منظم و ردیف شده پشت سر هم، به کمک جک پارویی هدایت خواهند شد.

به منظور تحمیل مقیاس کنترل و تنظیم شده محصول و نیز هدایت گر آن ها به زیر تیغه تیز دوخت، از دستورهای روی جک پارویی استفاده می شود. پس از اتمام عملیات دوخت، محصول به داخل کوره منتقل می گردد. در مرحله پایانی، کانوایر توری به منظور انجام عمل شیرینگ پک و نیز برداشت محصول، آن را به سمت گرداننده دوم حرکت می دهد. سرانجام گرداننده دوم نیزمحصول را به سمت خروجی دستگاه منتقل خواهد کرد. در واقع این بخشی از نحوه عملکرد دستگاه شیرینگ پک اتوماتیک است.

حتما بخوانید!!
لیبل شیرینگ چیست؟

آشنایی با بعضی از توانایی های دستگاه شیرینگ اتوماتیک

این دستگاه دارای عملکردی تمام خودکار است. همچنین به دلیل عریض بودن محل قرارگیری مواد، در هر دوطرف دستگاه می توان محصولات موردنظر را قرار داد. همین امر موجب افزایش سرعت شده است. از طرفی جابه جایی محصولات نیز آسانتر صورت می گیرد. طراحی، کنترل و تنظیم طول و عرض و ارتفاع دستگاه به نوع محصول بستگی دارد.

دستگاه شیرینگ پک خودکار، مجهز به موتور گیر بکس دور بی ثُبات همراه با اینورتر است. لذا می توان از طریق تنظیم و کنترل به دور نوار نقاله و طراحی بهینه سازی المنت های گرمایی مصرف انرژی را کم کرد. از سوی دیگر می توان با توجه به قطر پلاستیک شیرینگ پک از امکانات شیرینگ بهره برد. لازم به ذکر است که این دستگاه از سیستم رول باز کن و جک جلو برنده نمونه بر خوردار می باشد.

دستگاه شیرینگ خودکار آماده به نوار نقاله رده کن پشت سر هم می باشد. همچنین با توجه به ابعاد از پیش معین شده به ردیف کردن نمونه ها از قبیل 5 در 3 می پردازد. از این روش بیشتر در خطوط بسته بندی آب معدنی و دوغ و… استفاده می شود.

 

مزایای دستگاه شیرینک پک تمام اتوماتیک

سرعت بیشتر( تا ۵ برابر شیرینک نیمه اتوماتیک)

حذف اپراتور

معایب دستگاه شیرینک پک تمام اتوماتیک

قیمت گران (تا دو برابر دستگاه نیمه اتوماتیک)

پیچیدگی بیشتر در نتیجه تعمیر و نگهداری و استهلاک بیشتر و پر هزینه تر

مشخصات فنی دستگاه شیرینک پک تمام اتوماتیک

  • سرعت تا ۱۰بسته در دقیقه (۶۰۰ بسته در ساعت)
  • سیستم کنترل حرارت تونل تا ۲۲۰ درجه سانتیگراد
  • ولتاژ مورد نیاز ۳۸۰ ولت برق ۳ فاز و مصرف ۸ کیلو وات ساعت
  • سیستم پنوماتیک جهت جوش فیلم شرینک پلی اتیلن
  • مجهز به سیستم دوخت از جنس آلیاژی و تفلون نسوز
  • قطعات پنوماتیک
  •  دارای فن خنک کننده در دهانه خروجی برای سهولت جابجایی بسته ها
  • الکترو موتور با مارک موتوژن
  • تیغه دوخت مجهز به فرمان پنوماتیک و تایمر کنترل فرمان با حرارت قابل تنظیم
  • تونل دو جداره عایق های حرارتی و المنت های مربوط با کنترل حرارت ترموکوبل
  • سیستم کنترل PLC مجهز به نمایشگر لمسی
  • دارای اینورتر جهت تنظیم سرعت نوار نقاله برای رسیدن به بهترین کیفیت با صرف حداقل انرژی
حتما بخوانید!!
کاربرد پلاستیک شیرینگ چیست؟

کلام آخر

امروزه استفاده از دستگاه شیرینگ پک برای صنایع و کارخانجات بسیار رایج شده است. چرا که با استفاده از آن عملیات بسته بندی محصولات بسیار آسانتر می شود. حال اگر شما نیز صاحب کارخانه یا کارگاه تولیدی هستید، قطعا برای بسته بندی محصولات خود نیاز به این دستگاه فوق العاده دارید. شرکت شایان صنعت محصولات خود را با ضمانت کالا به شما عزیزان ارائه میکند. شایان صنعت با سابقه طولانی مدت در زمینه تولید دستگاه شیرینگ پک توانسته رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

 

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *